K čemu je linkbuilding?
Pokud někdo pojme úmysl, že si vytvoří svoji internetovou prezentaci a jejím prostřednictvím něco sdělí světu, je logické, že možná činí dobře. Jenže tento dobrý nápad může být zmařen tím, že se o této nabídce prostě nikdo nebo skoro nikdo nedozví. Internetových stránek je přece neskutečné množství a naděje na to, že by někdo objevil tuto čirou náhodou, se tak povážlivě blíží nule.
Je to smutné, ale je to tak. A pokud s tím chce majitel takového výtvoru něco udělat, nemá jinou možnost, než učinit vše pro to, aby své dílo zviditelnil. Tedy aby ho například dostal co nejvýše na žebříčku odkazů, jež jsou publiku nabízeny internetovými vyhledávači. Protože jsou to právě internetové vyhledávače, které pomáhají uživatelům internetu nalézt to, co hledají, a protože je u každého tématu hodně široká nabídka, u které tyto vyhledávače na základě daných kritérií rozhodují, co veřejnost nejspíše navštíví a co s pravděpodobností hraničící s jistotou zapadne nepovšimnuto kdesi na konci sáhodlouhého seznamu odkazů.
Aby se odkaz právě na tu dotyčnou stránku dostal na výsluní, aby tato měla zajištěnou sledovanost, musí se jí dopřát optimalizace pro internetové vyhledávače. Tedy musí se odstranit případné nedostatky, jež web má, musí se zvolit správná klíčová slova, napsat texty, zorganizovat a realizovat reklamní a propagační kampaň. A chybět nesmí logicky ani SEO linkbuilding. Tedy vytvoření dostatečného počtu kvalitních zpětných odkazů, které se umístí na jiné weby a přivedou sem z oněch míst nové návštěvníky.
Což je logicky významná pomoc. Protože si určitě dokážete představit, v čem spočívá význam právě těchto odkazů. Známe to přece i z jiných oblastí praktického života.
- Chceme-li někam dojet, jsou potřeba směrové tabule, díky nimž nezabloudíme a najdeme místo, na něž míříme.
- Chceme-li si něco koupit, hledáme nejprve směr k obchodu a v něm ke správnému regálu.
- Na úřadech sledujeme tabulky, které nás nasměrují ke správné kanceláři.
A odkazy na internetu vlastně fungují obdobně. Dovedou člověka tam, kam je třeba. Pokud jsou na správných místech, což je právě úkolem linkbuildingu.