Zdravé letní grilování

Sice je zima stále v plném proudu, ale než se nadějete, vykoukne sluníčko, sněhy roztají, ze země vyraší nový život a jaro se přehoupne v krásné letní dlouhé dny. Léto doslova svádí k letním grilovačkám, které Češi tolik milují. Vždyť i známí kuchaři v různých televizních show předvádějí své kulinářské umění za pomoci buď klasického grilu na dřevěné uhlí nebo spíše brikety anebo lávovém grilu.

gril brikety

Je celkem jedno, na čem v podstatě grilujete, pokud umíte gril dobře a správně rozehřát tak, aby žhavé uhlíky krásně sálaly a dělaly svou práci. Pokud grilujete častěji, měli byste se snažit, aby byly pochutiny připraveny zároveň i dietně a nezadělávali jste si na žaludeční a jiné zdravotní problémy spojené s nabývající obezitou. A to určitě nechcete. Což takhle zkusit nový pohled na grilovačku? Grilujte dietně.

Neděste se slova dieta. I taková jídla mohou být a – světe, div se, chutná! Alespoň občas nahraďte tučné vepřové maso a steaky zdravou rybou. Skvělá je treska, která se skutečně „nízkotučná“ anebo český dobrý pstruh. Ozvláštněte svůj jídelníček a masa střídejte. Zachováte si tak vaše zdraví déle, než když byste neustále pořádali grilovanou – sic šťavnatou, voňavou a pěkně prorostlou krkovici.

ryba gril

Výborně chutná i grilovaná zelenina, kterou ve skleněné větší míse pokapejte střídmě olejem a promíchejte.Výtečná je mladá cuketa nakrájená na silnější plátky i tlustostěnná paprika, u které zvolte všechny čtyři barvy – červenou, zelenou, žlutou i oranžovou, aby jídlo dostalo i pěkný barevný doprovod. Kdo má rád, přidá do mísy nadrcený česnek anebo koření dle vlastní chuti. Nikdy nezapomínejte ke grilovanému masu nabídnout i saláty z čerstvé zeleniny. A nemusejí to být jen dietní čisté listy salátu, i když křupavý salátek je i takto skvělý. Ale nechtějte milovníky masa odradit od zeleniny a salátek pěkně natrhejte a namíchejte z různě barevných typů, zalijte balzamikovým anebo vinným octem a příjemně ochuťte.